Discutiile pe care Microsoft si Yahoo le au cu Time Warner pentru preluarea diviziei de Internet AOL prind tot mai mult contur, pe fondul incercarii celor doi pretendenti de a concura mai agresiv cu liderul pietei online, Google.
Discutiile avanseaza deoarece partile implicate doresc sa incline balanta de partea lor inaintea intalnirii actionarilor Yahoo, din 1 august. Compania Yahoo trece printr-o perioada agitata, cu actionari dezbinati, dupa ce a refuzat mai multe oferte de preluare din partea Microsoft.
Orice varianta de alaturare a partilor ar putea schimba structura pietei de publicitate pe Internet. O intelegere dintre AOL si Yahoo va insemna o fuziune a celor doua companii, dand posibiliatea Time Warner sa preia o mica parte din actiunile noii companii. Pe de alta parte, ajungerea la un acord cu Microsoft va insemna vanzarea integrala a AOL, sustin surse citate de Reuters.
AOL planuieste sa separe de companie divizia care se ocupa de accesul la Internet prin conexiune dial-up, si se concentreaza, parte a unui efort inceput acum doi ani, pe construirea unei forte eficiente de vanzari de publicitate online.
Time Warner intentioneaza sa vanda AOL ca parte a strategiei de a isi focaliza afacerea pe continut si nu pe distributie. Pana la sfarsitul anului intentioneaza sa se separe si de divizia de televiziune prin cablu, Time Warner Cable.