Google va oferi advertiserilor posibilitatea de a folosi un program gratuit pentru a-i ajuta pe acestia sa localizeze si sa masoare publicul tinta de pe web, grupul intrand astfel in competitie cu companii de cercetare si masurare a audientelor precum comScore sau Nielsen Media.
Companiile ce masoara audienta de pe Internet se bazeaza in special pe sondaje de opinie pentru a estima comportamentul si preferintele internautilor. Acest fel de masurare s-a confruntat cu mai multe critici din partea advertiserilor, care gasesc deseori inexacte aceste masuratori.
Liderul cautarilor pe Internet ofera astfel advertiserilor si agentiilor lor un program de masurare a audientelor. Google considera ca datele suplimentare despre publicul tinta al advertiserilor va aduce acestora din urma mult mai mult succes.
Actiunile comScore au scazut dupa anuntul facut de Google cu 6,1%, echivalentul a 1,69 $, pana la o valoare de 26 $/actiune.
Masuratorile oferite de Google se vor baza strict pe informatii si date colectate direct de pe servere.
Sursa: Soft.ro