Piata Internet in 2010 va fi in crestere

Piata Internet pentru anul acesta va creste cu circa 20-30% in 2010, comparativ cu 2009, urmand sa ajunga la o valoare de aproximativ 20 de milioane de euro. Orlando Nicoara, General Manager MediaPro Interactiv, a declarat, pentru Mediafax, ca evolutia internetului ca mediu, pe parcursul lui 2010, ar trebui sa fie una ascendenta, estimand o crestere de 20-30% comparativ cu 2009. “Anul trecut, piata a scazut cu 25-30%, valoarea fiind undeva la 14-15 milioane de euro; cu 20% crestere, ar trebui sa ajungem spre 18 milioane de euro (in 2010 – n.r.). Primul semestru va fi insa crancen”, a spus Nicoara. Lucian Despoiu, General Manager Kondiment, face referire la o crestere minima de 30-40% a pietei de online. “In conditiile in care piata de publicitate offline a scazut in 2009 cu aproape 40%, publicitatea online a cunoscut o dezvoltare remarcabila, cel mai impresionant salt inregistrandu-se in 2008, cand piata a crescut cu 70% fata de anul precedent. In 2009, piata a inregistrat o valoare de aproximativ 17 – 20 milioane de euro pe bugetele display advertising (…). Pentru 2010, estimez o crestere minima de 30 – 40%, generata de bugetele generate de internet performance marketing”, a explicat el. La randul sau, Bogdan Nitu, General Manager Webstyler, a declarat pentru Mediafax ca piata de publicitate, a carei valoare a fost in 2009 apropiata de cea din 2008 gratie campaniei electorale, va creste cu 15-20% pe parcursul anului curent. In ceea ce priveste evolutia pietei de publicitate online, se asteapta sa apara online clienti care foloseau anterior media clasice pentru a comunica. In ceea ce-l priveste, Mugur Patrascu, Managing Partner iLeo, estimeaza ca piata online din Romania va ajunge la 22 de milioane de euro in 2010, dupa ce, in 2009, a atras bugete publicitare de 18 milioane de euro. “Cred ca in 2009 am avut in jur de 18 milioane, in 2010 ma astept la 22 de milioane, iar din punct de vedere al peisajului observam deja o atomizare a ofertantilor de spatiu media, o crestere a utilizarii cautarii si programelor afiliate”, a declarat Patrascu. “Display advertising va ramane pe pozitie, dar furnizorii de spatiu vor diversifica serviciile chiar inspre partea creativa si de personalizare a suporturilor. De asemenea, va creste utilizarea continutului video si a legaturii mobil – internet”, a explicat el.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *