In marketingul business to business exista o legatura indisolubila intre marketing si vanzari. Obiectivele de vanzari primeaza in activitatea de marketing a unei companii care actioneaza pe o piata B2B.
Exista o tensiune intre departamentele de marketing si cele de vanzari in multe dintre companii. Pe piata Business to Business aceste tensiuni trebuie depasite!
Trainingul 2B Marketing (www.marketingforum.ro) ofera instrumentele necesare pentru a implementa actiuni de marketing special adaptate mediului de business. Este un curs special croit pentru fortele comerciale ale firmelor care vand consumatorilor organizationali. Astfel, prin invatare experientala, pe baza de simulari, vor putea intelege, sa aprecieze si sa ia decizii corecte din punct de vedere marketing, in vederea asigurarii pozitionarii dorite si sustinerii vanzarilor si a cotei de piata.
Tematica 2B Marketing
1. Specificul marketingului B2B
Concepte fundamentale. Relatia dezvoltarea afacerii – marketing – vanzari – comunicare.
Cadrul general: strategia companiei – strategia de impingere spre piata a produselor potrivite catre clientii potriviti, prin canalele potrivite.
Segmentarea in mediul organizational.
Mixul de marketing
2. Dezvoltarea strategiei de marketing B2B
Analiza concurentei. Instrumente operationale de analiza (BCG, modelul lui Porter). Transpunerea analizei in strategii concurentiale.
Analiza consumatorilor organizationali. Instrumente de cercetare, interne si externe. Folosirea datelor.
Dezvoltarea si evolutia produselor: locul in portofoliu, alocarea resurselor, decizii strategice in contexte de schimbare.
Translatarea strategiei in planuri si apoi in actiune. Constructia de proceduri.
Alinierea Marketingului, Vanzarilor si a Canalelor in jurul planului de actiune comerciala. Bazele managementului proiectelor comerciale in mediul industrial.
3. Tactici de succes pentru atragerea clientilor in mediul B2B
Instrumente de succes: managementul listei de contacte; marketing direct; marketing prin evenimente; web: site, SEO, promovare online; materiale de promovare – presa de specialitate; comunicare in sprijinul vanzarilor: brosurile, prezentarile multimedia.
Folosirea informatiilor din teren (vanzari).
Motivarea canalelor.
Sprijinirea marcii ca instrument de incredere.
4. Eficienta marketingului B2B
Instrumente de evaluare.
Monitorizare, analiza si corectii.
Marketing intern.
2B Marketing Este sustinut de Florina PINZARU
Florina PINZARU este un Trainer experimentat si consultant in Comunicare si Marketing. Actualmente este Coordonator comunicare de marketing pentru Distrigaz Sud – Grup Gaz de France si Lector universitar la Facultatea de Comunicare si Relatii Publice, SNSPA Bucuresti. Cadru didactic asociat la ASE Bucuresti.
Pachetul de Participare la 2B Marketing
Pachetul de Training contine:
1 Participarea la Lucrarile Trainingului
2 Suporturi de curs
3 Diploma de participare
4 Masa de pranz in fiecare zi
5 Pauze de cafea – cate 3 in fiecare zi
6 Cartea Cum sa scrii scrisori de vanzari care vand
7 Bonus Boia – conform programului de fidelizare PICANT (www.picant.ro)
Taxa de participare la 2B Marketing este 1350 RON+TVA/persoana la care se pot aplica reduceri dupa cum urmeaza:
10% Reducere pentru inscrieri si plati efectuate pana pe 17 Noiembrie 2008.
5% Reducere pentru inscrierea a minim 3 persoane de la aceeasi companie. Reducerea este CUMULABILA cu cea pentru inscrieri rapide.
Data Limita pentru Inscrieri si plata taxei de participare este: 28 Noiembrie 2008
Sursa: www.marketingforum.ro
Autor: Elena Udrea