Soft inside: Cum se face reclama in jocurile online ?

Mai multe branduri cu renume, printre care Nike si Samsung, includ in mod frecvent in strategia lor de comunicare aceasta modalitate de promovare. Cum se face reclama in jocurile online ? Care sunt problemele pe care le ridica auditarea unei astfel de media ? In noul numar al revistei Campaign Romania, David Murphy un jurnalist cunoscut la nivel international pentru analizele realizate pentru publicatiile Marketing si PRWeek, cauta raspunsul in materialul „Cum se face reclama in jocurile pe computer ?” .

Daca jocurile video de fotbal au de ceva timp reclame pe panourile din jurul terenului, acum se merge pana la vizitarea de spatii comerciale in jocuri precum Test Drive Unlimited. Primii pasi in auditarea impactului pe care il are reclama intr-un joc online au fost facuti. S-a pornit de la studiul realizat de compania de cercetare de piata TNS in parteneriat cu companiile producatoare de jocuri: IGA si Electronic Arts. Cercetatorii au examinat trei campanii care au apelat la reclama in jocurile online: Nike 6.0, Samsung Mobile si Sure for Men si au tras concluzii asupra modului cum sunt influentate brandurile de acest suport de reclama. Astfel, dupa pre- si postevaluari s-a dovedit, ca desi notorietatea brandurilor nu a crescut dupa derularea campaniei, au aparut schimbari notabile in perceptia lor.

In urma analizei celor 3 campanii, producatorii de la IGA au pus la punct un sistem de evaluare a impactiului pe care il are o asemenea expunere asupra consumatorilor. Astfel, sistemul IGA masoara timpul, marimea si unghiul de expunere al mesajului. Pentru ca vizualizarea sa conteze utilizatorii trebuie sa vada reclamele la o anumita marime si la un anumit unghi timp de 10 secunde. Reclamele sunt facturate conform unui sistem ce ia in calcul costul pe 1000 de vizualizari. Exista si alte abordari decat cele propuse de IGA.

O asemenea propunere au si specialistii de la Double Fusion sau Massive (subsidiara Microsoft). Acestia mizeaza tot pe cele 10 secunde, insa permit ca durata sa fie compusa din unitati de jumatate de secunda. Vizualizarea se numara atunci cand un jucator vede reclama timp de 10 secunde la rand sau timp de 20 de ori daca este vorba de o expunere de jumatate de secunda.

Sursa: bmg ( www.bmg.ro )

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *