eMAG, lider al comertului online din Romania estimeaza ca, pana la sfarsitul anului 2008, piata va inregistra cresteri de aproximativ 30%, pe segmentul camerelor foto digitale.
„Datorita diversificarii gamelor si a scaderii preturilor in cazul aparatelor foto digitale, 2008 marcheaza momentul in care a crescut cu mult gradul de accesibilitate al acestor produse, iar cresterea cererii din partea clientilor online a devenit un fenomen care se manifesta pe piata,” a spus Marius Dinu, product manager eMAG.
eMAG estimeaza ca numarul total de unitati vandute anul acesta pe segmentul foto va fi de aproximativ 350.000 de unitati.
“Preferintele clientilor online se indreapta catre aparate foto digitale de calitate, care redau imaginile cat mai fidel, sunt branduri consacrate si cu traditie. In topul preferintelor sunt ultimele noutati in domeniul echipamentelor foto. Din ce in ce mai multi clienti prefera aparatele DSLR. Calitatea net superioara a fotografiei, posibilitatea de a schimba obiectivele in functie de mediu sau de obiectul care va fi imortalizat, posibilitatile multiple de setari manuale, rapiditatea si usurinta cu care se realizeaza fotografia si posibilitatea de atasa diverse accesorii optionale: blituri, filtre, gripuri, parasolare etc. sunt acum la indemana unui public larg,” a mai spus Dinu.
Camerele foto digitale au reprezentat anul trecut aproximativ 8% din vanzarile eMAG, iar pana la finalul lui 2008, estimarea eMAG pentru valoarea vanzarilor pe segmentul de aparate foto digitale este de aproximativ de 12 milioane de euro.
“Pentru noi, anul 2007 a fost un an foarte bun pentru aceasta categorie de produse. Am reusit sa triplam vanzarile, atat valoric, cat si cantitativ fata de anul precedent. In 2008 ne propunem sa crestem cu 100% fata de 2007, in conditiile in care piata va creste cu maxim 30%. Pentru 2008, ne propunem o cota de piata de 15 %, pentru acest segment,” a adaugat Dinu.
Camerele foto compacte Canon, Nikon, Sony si Panasonic si aparatele profesionale DSLR, Nikon si Canon sunt cele care au generat cel mai mare interes pentru clienti.
Sursa: eMag ( www.emag.ro )