Mai multe companii importante de media si-au schimbat recent politica de promovare a produselor si nu mai considera videoclupurile piratate de pe Youtube o amenintare.
In ultimele luni, importante companii de media cum ar fi CBS, Universal Music, Lionsgate sau Electronic Arts au incetat sa ceara YouTube sa opreasca difuzarea neautorizata a unor filme, videoclipuri sau alte continuturi produse de aceste companii.
CBS este, in mod surprinzator, cel mai nou partener de afaceri al YouTube, in conditiile in care compania Viacom, din acelasi grup, continua un proces in care cere miliarde de dolari proprietarului YouTube, Google, pentru drepturi de autor.
Deocamdata castigurile sunt reduse – reclamele apar doar pe foarte putine dintre milioanele de filme difuzate pe YouTube – dar miscarea sugereaza o posibila imbunatatire a relatiilor dintre companiile de media si YouTube.
“Nu vrem sa ii iertam pe oamenii care iau proprietatea noastra intelectuala si o folosesc fara permisiune”, a spus Curt Mavis, presedintele departamentului de media de la Lionsgate Entertainment, care detine drepturi ale unor filme precum “Dirty Dancing” sau “Saw”.
Utilizatorii YouTube care incarca un continut fara permisiune nu beneficiaza de veniturile din reclama generate de materialul pe care l-au publicat, castigurile fiind impartite intre companiile de media si YouTube, precizeaza publicatia mentionata.
Sursa: Soft.ro
Autor: George Calinescu