Internetul si telefonul, mediile alese de fraudatori

 

Retelele internet si de telefonie sunt mediile care au generat mai mult de jumatate din totalul fraudelor comise asupra conturilor bancare din UK, anunta asociatia Apacs din Marea Britanie.

Stirea vine dupa ce guvernul a anuntat ca va cheltui 7 milioane lire sterline pentru crearea unei unitati speciale de politie care sa se ocupe de e-crime.

Pierderile generate de frauda cu carduri a crescut cu 14% la 302 milioane lire sterline in primele sase luni ale 2008.

Frauda “fara card”, in general comisa utilizandu-se internetul, telefonul si email-ul, a crescut cu 18% la 162 milioane lire sterline, in timp ce furtul de card ID a crescut cu 2% la peste 19 milioane.

“Aceste pierderi trebuie vazute in contextul cresterii numarului de rataileri online si a numarului de tranzactii online”, a spus Sandra Quinn, director de comunicatii Apacs.

“Din 2001 pana in 2007 acest tip de frauda a crescut cu 204%, dar in aceasi perioada de timp valoarea trazactiilor online cu card a crescut cu 415%”.

Pierderile generate de fraudele online banking au crescut cu 185% la 21 milioane lire sterline, a specificat Quinn.

Potrivit acesteia, cresterea fraudei online banking a fost rezultatul inmultirii atacurilor phishing si spam. Mai mult de 20.000 de website-uri phishing frauduloase s-au inregistrat in prima jumatate a acestui an – o crestere mai mare de 180% fata de aceasi perioada a anului anterior.

Quinn a spus ca fraudele externe au implicat infractori care au utilizat caduri clonate dupa informatiile din banda magnetica a cardurilor furate din Marea Britanie. Acestia au utilizat cardurile clonate la bancomate si retaileri din tari care inca nu au upgradat la chip si PIN, printre care si SUA.

 

Autor: Maiorescu Titus

Sursa: www.computerweekly.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *