O noua industrie ar putea fi creata in jurul advertisingului video, crede Google, dar nu stie deocamdata cum sa faca acest lucru.
Desi a platit 1,65 miliarde $ pentru YouTube in 2006, Google se pare ca nu numai ca nu si-a recuperat investitia, dar nici nu stie foarte clar cum sa o faca.
La aproape un an de la cumpararea celui mai popular site de video sharing, Google admite ca are probleme in a monetiza acest serviciu, desi, conform lui Eric Schmidt, CEO-ul companiei, intr-un interviu pentru The New Yorker, posibilitatea de a castiga “numeroase sume de bani” de pe urma YouTube “parea evidenta” la momentul achizitiei.
In interviul amintit, Schmidt a fost prudent in a estima cat de profitabil ar putea fi YouTube, dar a spus ca site-ul ar putea duce la “crearea unei noi industrii”. Optimismul sau se bazeaza pe 2 lucruri: “stim ca lumea se uita pe YouTube” si “avem tot timpul din lume la dispozitie pentru a investi in YouTube”.
Google a anuntat luna trecuta ca va lansa un nou tip de advertising video pe YouTube, diferite de reclamele inserate inaintea si dupa clipurile video propriu-zise, cu care a mai experimentat pana acum, dar nu a dat mai multe detalii.
Gigantul american a mai testat anul trecut un tip de reclame suprapuse peste contentul video pentru perioade scurte de timp, dar reactiile la aceasta metoda au fost impartite, asa ca nu este clar daca aceasta va fi noua modalitate de a face publicitate pe YouTube.