Probleme IT pentru 2009

 

Compania de analiza Ovum, printr-un sondaj al pietei, a identificat opt probleme legate de serviciile IT pe care companiile si furnizorii lor trebuie sa le ia in considerare in 2009.

Ovum declara ca noile modele business process outsourcing (BPO), cloud computing, asigurarea calitatii si supplier managementul vor fi serviciile IT de top pe agendele fimelor in 2009.

Cloud computing

Cloud computing-ul poate pune in umbra si, potential, perturba modelele “traditionale” de infrastructura si aplicatii outsourcing, servicii gestionate de terte parti si software ca serviciu. Cloud computing devine rapid una dintre cele mai competitive piete din domeniul IT deoarece firmele de servicii incearca sa utilizeze aceste tehnologii pentru a oferi pe piata servicii cu valoare adaugata.

Asigurarea calitatii si securitatea informatiei

Mediul economic precar alimenteaza cererea pentru o valoare crescuta a aplicatiilor, outsourcing-ului si altor servicii IT. In termeni practici, aceasta se traduce intr-o cost eficienta demonstrabila si sustenabila si reducerea timpului pana la comercializare. Creste presiunea pe dezvoltatori si furnizorii de servicii outsourcing pentru a se asigura ca produsele si serviciile oferite sunt potrivite scopului clientului.

Presiunea IT

Furnizorii de servicii IT vor argumenta ca furnizarea serviciilor lor IT este facuta sub mare presiune, desi pentru multi acest lucru este mai mult o sintagma decat adevar. Ovum crede ca high-pressure IT se refera la furnizarea de servicii IT la cel mai inalt nivel, fara greseli.

Organizatiile de outsourcing

Deciziile de outsourcing determinate de cerintele pe termen scurt de reducere a costurile pot fi cel mai dificil tip de contract pentru organizatiile de outsourcing. Negociate in graba si nu neaparat cu o intentie strategica pe termen mediu sau lung, asemenea contracte vor necesita o abilitate deosebita din partea companiilor de outsourcing pentru a le face sa functioneze eficient pentru organizatia clientului, in acelasi timp asigurandu-i acestuia si economiile urmarite prin alegerea unui contract de outsourcing.

Piata BPO

In 2009, externalizarea proceselor business va umbri importanta IT-ului pe piata de outsourcing. Consolidarea companiilor de servicii IT si BPO va aduce aceste doua industrii mai aproape. Furnizorii IT care nu au o cota considerabila din piata BPO, fie direct, fie indirect, vor pierde o etapa de schimbare totala ce se va produce in modul in care serviciile IT sunt furnizate organizatiilor client.

Evitarea irosirii resurselor

Utilizarea eficienta a personalului si resurselor ar trebui sa fie o preocupare principala pentru toti directorii de informatii, managerii IT si furnizorii de servicii IT. Aceasta inseamna o concentrare pe discipline precum ITIL si imbuntatirea infrastructurii – prin standardizarea, consolidarea si rationalizarea proceselor si infrastructurii IT. Acum exista noi cerinte pentru IT pentru imbunatatirea eficientei energetice si utilizarea rationala a resurselor.

Enterprise 2.0

Enterprise 2.0 permite imbunatatirea serviciilor si ofertelor pentru a obtine o interactiune mai buna intre utilizatori si sisteme prin colaborare, imaprtirea si “dezbaterea” ideilor, conceptelor, serviciilor si produselor.

Fluxul economic

Chiar si in cea mai intunecata recesiune utilizatorii vor continua sa astepte servicii de calitate oferite la preturi accesibile si o continua imbunatatire a acestora. Este foarte important ca furnizorii sa priveasca in perspectiva: recesiunea se va termina, iar cererea pentru servicii IT isi va reveni. Piata continua sa evolueze, iar strategiile furnizorilor trebuie sa evolueze odata cu ea.

 

 

 

Sursa: www.computerweekly.com

Autor: George Calinescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *