PC-urile autohtone pierd teren in fata celor din import

Piata de PC-uriAcest lucru este cauzat de prabusirea segmentului de retail, lipsa proiectelor publice, a investitiilor companiilor in infrastructura IT si ofertele putine pe care le-au pus la dispozitia clientilor. Toate aceste lucruri au facut ca producatorii romani de computere sa fie cei mai mari perdanti ai pietei locale de PC-uri, segment care s-a contractat de la inceputul anului cu aproximativ 65%. Cu toate acestea,  brandurile din import, ale caror vanzari au fost, la randul lor, afectate de criza, s-au aratat mult mai flexibile, mizand foarte mult pe pret redus, pe servicii, dar si pe mobilitate, producatorii asiatici facand legea pe piata netbookurilor. Potrivit companiei de cercetare si consultanta in domeniul IT International Data Corporation Romania (IDC), ponderea vanzarilor asamblorilor in totalul pietei locale de PC-uri a scazut anul trecut la 36,9%, de la 53,5%, cat se inregistra un an mai devreme, pe o piata nu cu mult mai mare decat 2007. Diferenta a fost anul trecut in vanzari de doar 159.000 de PC-uri, de la 943.000 in 2007, la 1,102 milioane de unitati in 2008. Falimentul companiei K Tech Electronics, care producea PC-uri sub brandul Ultra Pro, poate crea premisele unei revigorari in vanzarile celorlalte companii ramase in piata, cred jucatorii de pe piata. Printre companiile romanesti care asambleaza PC-uri se numara CES, cu brandurile Davio si Myria, Net Brinel, cu Alpis, Romsoft, cu calculatoarele DC, Flamingo, Maguay.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *