Domeniile Internet si eticheta verde

Domeniul EcoDupa cum aminteam si intr-un articol anterior, batalia pentru domeniul .Eco este in plina desfasurare. Anul acesta, Al Gore a prezentat grupul Dot Eco din California si l-a sustinut in administrarea noului TLD .Eco. Cu toate acestea, un grup canadian numit Big Room a prezentat un alt business-model pentru .Eco, anuntand ca va aplica in paralel cu Dot Eco pentru administrarea TLD-ului .ECO. Al Gore doreste sa obtina de la ICANN (Internet Corporation For Assigned Names and Numbers) drepturile pentru domeniul Web .eco. Imediat dupa aceasta au aparut si cei de la Big Room. WWF international insa suporta ideea ca .Eco sa reprezinte companii care respecta si au implementate norme ecologice verificate. “Suntem doi aplicanti diferiti, cu idei de afaceri diferite”, a declarat pentru BBC News, Minor Childers, co-fondator Dot Eco. “Scopul nostru este acela de a vinde nume de domenii pentru a strange fonduri pentru organizatii care chiar pot face ceva pentru mediu”, spune Childers. “Am putea fi unul dintre cei mai mari sustinatori financiari ai cauzelor de mediu din lume”, a adaugat reprezentantul Dot Eco. Cu toate aceste si Big Room vrea sa stranga bani din vanzarea domeniilor .eco. In plus, grupul isi propune sa foloseasca .eco ca un fel de sistem de etichetare pentru companiile cu activitati in domeniu. Pe de alta parte, companiile si organizatiile care aplica pentru domenii .eco prin Big Room ar urma sa indeplineasca anumite criterii in acest sens. De exemplu, sa masoare si sa faca publica “amprenta de carbon” pentru a putea obtine domeniul dorit. Astfel, companiile ar urma sa foloseasca site-urile .eco pentru a-si publica toate informatiile din zona “verde”. Aceasta idee, cea a “etichetarii” este vazuta de reprezentantii Dot Eco ca prea putin eficienta in contextul creat de un domeniu de Internet precum .Eco.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *