Crowdsourcing-ul reduce timpul de testare software

Firma americano-israeliana uTest a lansat crowdsourcing-ul pentru a ajuta companiile sa-si testeze software-le. Tehnica atrage un numar tot mai mare de fani, inclusiv Microsoft si Google. Sustinatorii crowdsourcing-ului sustin ca acesta le permite sa testeze software-le lor intr-o fractiune din timpul necesar in cazul testarii software traditionale – cu un cost mai scazut si uneori cu rezultate mai bune. Crowdsourcing-ul permite companiilor sa recruteze zeci de mii de testeri specializati care sa testeze software-le lor prin intermediul unui portal online. Testerii deseori lucreaza si in weekend-uri si noaptea, colaboreaza si concureaza pentru a gasi si documenta bug-urile. O sesiune de testare online de doua ore, cu toate ca nu prea este de crezut, poate realiza la fel de mult ca o testare software conventionala de o saptamana in departamentul IT propriu, sustin realizatorii. uTest are pana acum nu mai putin de 18.000 de testeri, dintre care 2500 sunt din Europa si 950 in Marea Britanie. Acestia au experienta in testarea software, de la cadcam la aplicatii pentru telefoane mobile, pachete financiare si website-uri. Unele companii prefera sa efectueze o testare reala, decat una online. Firma TCL, partener al uTest in UK, ofera asa numitele “Software Slams”, care aduce echipe de testeri impreuna intr-un pub sau restaurant pentru a efectua testarea. Prcesul este denumit Pub Exploration of Software Testing (Pest). Astfel echipele concureaza pentru a gasi mai multe bug-uri, in schimbul unor premii in bani, pizza si bere gratuite. Evenimentele deseori aduna bani pentru scopuri caritabile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *